Retour en garantie
KAN IK MIJN BESTELLING ANNULEREN?
Je kunt je bestelling wijzigen of annuleren, als deze nog niet verstuurd is. Neem voor wijzigingen of annuleren zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via 026 -203 09 95 of mail naar klantenservice@silvercreek.nl.
Wij willen graag dat je tevreden bent met je aankopen bij Silvercreek.nl, daarom heb je altijd een termijn van 30 dagen om over je aankopen na te denken en kan je de koopovereenkomst altijd zonder opgave van redenen ontbinden. Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen, zoals je ook in een winkel doet. Dit valt onder het ontbindingsrecht van onze klant, dat wettelijk bepaald is. Annuleer of retourneer je de volledige bestelling, dan ontvang je het complete aankoopbedrag inclusief de verzendkosten terug.
HOE KAN IK EEN ARTIKEL RUILEN?
Als je jouw aankoop wilt ruilen, kan dit binnen 30 dagen na ontvangst. Het ruilen van een artikel kan in de Silvercreek Flagship Store en in alle OPEN32 winkels. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht. Het is ook mogelijk om via PostNL (op eigen kosten) een artikel te retourneren en een nieuwe bestelling te plaatsen.
HOE KAN IK EEN ARTIKEL RETOURNEREN?
Als je jouw aankoop wilt retourneren, dan kan dit binnen 30 dagen na ontvangst. Retourneren is mogelijk op de volgende drie manieren:
-
Je kunt je Silvercreek artikel(en) retourneren in de winkel. Bij het retourneren van Silvercreek artikelen in de winkel, wordt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort. Retourneren is vrijblijvend mogelijk in de winkels van Silvercreek en OPEN32. Vergeet niet de pak- en retourbon mee te nemen naar de winkel. Bij een volledige retour ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzendkosten.
- Meld je retour aan via https://www.silvercreek.nl/retour. Koop voor €3,95 een retourlabel en breng het pakket naar jouw dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.
-
Stuur je Silvercreek artikel(en) op eigen gelegenheid terug via PostNL. De kosten van het retourneren bedragen €7,25 (standaardverzending tot 10 kg). Op de retourbon staan de instructies en verzendgegevens. Bij een volledige retour ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzendkosten. De retourkosten blijven hierbij voor eigen rekening.
HOE WERKT ONLINE RETOUR MELDEN?
Woon je niet in de buurt van een winkel of heb je geen tijd? Retourneren gaat gemakkelijk en snel door jouw retour online aan te melden. Volg de onderstaande stappen:
- Ga naar https://www.silvercreek.nl/retour
- Vul je bestelnummer en e-mailadres in.
- Geef aan welke items je wilt retourneren en bevestig jouw retour.
- Je ontvangt een e-mail met de bevestiging en een betaallink voor het retourlabel.
- Na de betaling ontvang je een e-mail met de barcode van jouw retourzending.
- Breng jouw pakket naar één van de 3000 PostNL punten en laat de digitale barcode scannen.
- Het aankoopbedrag zal binnen 5 werkdagen worden teruggestort of je ontvangt vanuit AfterPay/Riverty een aangepaste factuur. Je ontvangt per e-mail een bevestiging na de verwerking van jouw retour.
- Bij een volledige retour ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzendkosten.
HOE WERKT RETOURNEREN VIA POSTNL?
Woon je in het buitenland of kies je er zelf voor om jouw pakket via PostNL te retourneren? Volg dan de onderstaande stappen:
- Download hier het retourlabel en plak deze op jouw retourzending.
Tip; verwijder de oude adressticker om verwarring bij PostNL te voorkomen. - Breng het pakket inclusief de pak- en retourbon naar jouw dichtstbijzijnde PostNL servicepunt
- Na ontvangst van de retourzending, wordt het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen teruggestort of je ontvangt vanuit AfterPay/Riverty een aangepaste factuur.
- Bij een volledige retour ontvang je het aankoopbedrag terug, inclusief de verzendkosten. De retourkosten zijn voor eigen rekening en bedragen €7,25 (standaard verzending tot 10 kg) binnen Nederland en €13,00 (standaard verzending tot 2 kg) voor België.
WAT ZIJN DE KOSTEN VOOR HET RETOURNEREN VAN EEN ARTIKEL?
Retourneren in een Silvercreek of OPEN32 winkel is vrijblijvend en helemaal gratis. Voor het online aanmelden van jouw retour betaal je €3,95. Het retourneren van een aankoop via een PostNL punt is voor eigen kosten. Deze zijn als volgt:
- Binnen Nederland, via PostNL €7,25
- Vanuit België, Luxemburg, of Duitsland €13,-
WAT ZIJN DE RETOURVOORWAARDEN?
- De ruil- en retourtermijn bedraagt 30 dagen na ontvangst van de bestelling.
- Retourneren is mogelijk in onze winkels (gratis), via online aanmelden (€3,95 voor retourlabel) of op eigen gelegenheid via PostNL (kosten voor eigen rekening).
- Het artikel dient compleet met kaartjes, ongedragen (passen mag uiteraard wel) en onbeschadigd te zijn.
- Vanuit hygiënisch oogpunt accepteren wij ondermode en mondkapjes niet retour.
- Neem bij het ruilen en retourneren in de winkel altijd de retourbon mee.
- Bij een complete retour ontvang je het aankoopbedrag terug inclusief de verzendkosten. De retourkosten zijn voor eigen rekening.
MOET IK DE AFTERPAY/RIVERTY FACTUUR BETALEN BIJ EEN (DEEL)RETOUR?
- Stuur je de bestelling gedeeltelijk retour, dan wordt de factuur automatisch door AfterPay/Riverty aangepast.
- Retourneer je de complete bestelling en heb je nog niet betaald, dan komt de factuur automatisch te vervallen.
- Heb je al betaald, dan stort AfterPay/Riverty het bedrag terug op je rekening.
- In de winkel kan de betaling van je bestelling niet geannuleerd worden.
- Bij een retour blijft de eventuele betalingsverplichting aan AfterPay/Riverty bestaan.
- Voor meer informatie of vragen over betaling via digitale acceptgiro, kun je contact opnemen met de klantenservice van AfterPay/Riverty.
IK HEB EEN VERKEERD ARTIKEL ONTVANGEN, WAT NU?
Hé, dat is erg vervelend. Wanneer je een product hebt ontvangen die je niet besteld hebt, zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk het juiste artikel ontvangt. Neem daarvoor contact met ons op via: 026 -203 09 95 of mail naar klantenservice@silvercreek.nl. Onze excuses voor het ongemak.
IK HEB EEN KLACHT, WAT NU?
Wij vinden het belangrijk dat je blij bent met je nieuwe Silvercreek items en tevreden bent over de service die we leveren. Wanneer je ontevreden bent over de kwaliteit van de producten of diensten zouden we dit graag willen horen, zodat we het probleem kunnen oplossen en in de toekomst kunnen voorkomen. Neem daarvoor contact met ons op via: 026 -203 09 95 of mail naar klantenservice@silvercreek.nl.
We zijn telefonisch (026 - 20 30 932) en via de mail bereikbaar op:
maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:00 zaterdag: 12:00 - 17:00