Privacy Statement
Jij bent voor ons heel belangrijk en daarom willen wij jou natuurlijk altijd de állerbeste service bieden. Die kunnen wij alleen leveren, wanneer we jou én jouw privacy centraal stellen. Wij zorgen ervoor dat je jouw gegevens veilig bij ons kunt achterlaten. Zo kun jij je volledig focussen op wat jij het allerliefste doet: shoppen!
Met deze privacyverklaring informeren wij jou over de doeleinden, de duur, waar en wanneer wij jouw gegevens gebruiken. En dat geldt niet alleen online en voor onze digitale kanalen, maar ook in onze winkels.
In het kort: waar gaat het om?
- Wij zijn nóg transparanter over welke gegevens van jou we gebruiken, voor welke doeleinden we dit doen en hoe lang we jouw gegevens bewaren.
- We zijn duidelijker over hoe we jouw gegevens zo goed mogelijk beschermen.
- Heb jij nog vragen met betrekking tot het verwerken van jouw persoonsgegevens? Onze klantenservice staat altijd klaar voor jouw vragen.
Op deze pagina lees je waar wij jouw gegevens voor gebruiken. Wil jij weten wat je rechten zijn als klant? Lees hier meer.
Van wie verwerkt Silvercreek gegevens?
Silvercreek verwerkt persoonsgegevens van klanten, websitebezoekers, medewerkers, sollicitanten, leveranciers en externe relaties.
Voor de verwerking van je gegevens is de B32 Groep B.V. verantwoordelijk.
Delta 132, 6825 MV Arnhem
Telefoonnummer: 026-363 32 73 (bereikbaar tijdens kantooruren)
E-mailadres: info@silvercreek.nl
KVK-nummer: 09094045
Btw-identificatienummer: NL004933096B01
Waarom verwerkt Silvercreek persoonsgegevens?
Jouw privacy en veiligheid staan bij ons centraal. Om het shopproces zo goed mogelijk te laten verlopen, hebben wij bepaalde gegevens van je nodig. Wij gebruiken jouw gegevens voor verschillende doeleinden:
- Om onze contractuele afspraken met jou na te komen;
- Om je persoonlijke service en dienstverlening te bieden;
- Omdat wij graag relevant voor je willen zijn;
- Om te voldoen aan wet- en regelgeving.
Om onze contractuele afspraken met jou na te komen
Wij hebben gegevens van je nodig om de contractuele afspraken met jou na te komen:
- Verwerken van aankopen in onze winkels en online;
- Bezorgen, afhalen of reserveren van artikelen;
- Ruilen en retourneren van artikelen;
- Contact met onze klantenservice.
Om je persoonlijke service en dienstverlening te bieden
Het verlenen van de allerbeste, persoonlijke service vinden wij belangrijk. Maar hierbij verliezen wij jouw privacy nooit uit het oog. Deze gegevens gebruiken we voor:
- Servicemails en communicatie over je aankopen;
- Klanttevredenheidsonderzoeken;
- Contact met onze klantenservice;
- Het verbeteren van gebruiksgemak van de website;
- Persoonlijk advies en speciale aanbiedingen en voordelen;
- Social media;
- Camerabeveiliging voor bescherming van jouw en onze eigendommen;
- Fraudepreventie, voorkomen of afhandelen winkeldiefstal.
Om je de beste service te bieden willen we je ook de beste online winkelervaring bieden. Dit doen we door gegevens uit verschillende bronnen aan elkaar te koppelen en zo een profiel voor je te maken. Denk hierbij aan je bestelhistorie, MyCard gegevens en je surfgedrag. Door deze gegevens te combineren kunnen we gepersonaliseerde aanbiedingen en content op de website aan je tonen of op social media publiceren.
Om je relevante en nuttige advertenties te laten zien, delen we je e-mail adres met Meta en Google. Wil je dit liever niet? Je kunt je elk moment hiervoor afmelden door een e-mail te sturen naar klantenservice@open32.nl.
Bij het verzamelen en combineren van je gegevens maken we op onze website gebruik van cookies (indien je hier toestemming voor geeft). Wij kunnen aan de hand van de cookies bijvoorbeeld zien welke pagina’s je hebt bezocht, op welke advertenties je hebt geklikt en welke artikelen je hebt bekeken. Na het verkrijgen van je gegevens worden er analyses uitgevoerd waardoor de content van onze website, nieuwsbrief of social media kanalen bij je interesses aansluiten. De verwerking van deze persoonsgegevens zijn noodzakelijk om je de beste online winkelervaring te kunnen bieden en je de beste klantervaring te kunnen geven bij Silvercreek.
Je gegevens worden bewaard totdat je je hiervoor afmeldt. Je kunt je op elk moment hiervoor afmelden door een mail te sturen naar klantenservice@open32.nl.
Omdat wij graag relevant voor je willen zijn
Voor sommige diensten heb je ons toestemming gegeven om je gegevens te gebruiken. Dit geldt onder andere voor:
- Abonneren op de nieuwsbrief;
- Gebruik van de MyCard;
- E-mail marketing, direct mail en andere marketingactiviteiten
Om te voldoen aan wet- en regelgeving
Wij zijn wettelijk verplicht om bepaalde gegevens aan andere organisaties door te geven of te bewaren.
- Administratiegegevens (factuur-, betaal en bestelgegevens voor de Belastingdienst, bij een vermoeden van fraude, een gerechtelijk bevel of vonnis.
- Camerabeveiliging voor bescherming van jouw en onze eigendommen;
- Fraudepreventie, voorkomen of afhandelen van winkeldiefstal.
Hoe veilig zijn mijn gegevens?
Silvercreek respecteert en beschermt je persoonsgegevens.
- We gaan vertrouwelijk met je gegevens om;
- We gebruiken gegevens alleen voor levering van producten en diensten aan jou persoonlijk;
- We verwerken niet meer gegevens dan nodig;
- We gebruiken niet meer persoonsgegevens dan noodzakelijk is.
Om jouw persoonlijke online shopproces zo soepel mogelijk te laten verlopen hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Alle gegevens die je bij ons achterlaat, slaan we via een veilige SSL verbinding op in onze beveiligde database.
Bij de verwerking van persoonsgegevens is Silvercreek onder meer gebonden aan:
- Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
- De Nederlandse Uitvoeringswet AVG
- Telecommunicatiewet
Bij Silvercreek gebruiken wij persoonsgegevens alleen voor de verwerking van jouw bestelling en communicatie over onze producten en diensten. Persoonsgegevens worden door ons altijd versleuteld verzonden. Binnen Silvercreek worden persoonsgegevens alleen gebruikt door medewerkers die deze gegevens nodig hebben voor het werk dat ze uitvoeren. Al onze medewerkers die persoonsgegevens verwerken hebben een geheimhoudingsplicht.
We delen persoonsgegevens met derden die door ons zijn ingeschakeld om diensten aan jou te leveren. Denk hierbij aan bezorgpartners, betaalpartners en IT-dienstverleners. Deze derden kunnen alleen onze opdracht krijgen als zij aantoonbaar voldoen aan onze privacy voorwaarden en geheimhouding garanderen. Jouw persoonsgegevens kunnen ook worden verstrekt aan derden als wij daar een wettelijke verplichting toe hebben, bijvoorbeeld aan de Belastingdienst. Jouw persoonsgegevens worden nooit verkocht aan derden.
Wat weten jullie van mij?
Wij hebben gegevens van je nodig om jouw bestelling succesvol bij je af te leveren en om met elkaar in contact te blijven over onze producten, diensten en service. Hiervoor hebben wij de volgende persoonsgegevens van je nodig:
- Voor- en achternaam; om je persoonlijk te kunnen aanspreken.
- Adres en woonplaats; om de bestelling bij je af te leveren of om je per post te informeren over persoonlijke aanbiedingen.
- Geboortedatum; voor achteraf betalen met AfterPay is een geboortedatum noodzakelijk. Ook kun je je geboortedatum vrijwillig registreren, we kunnen je dan verrassen met iets leuks op jouw verjaardag.
- E-mailadres; om je op de hoogte te houden over je bestelling en via de mail jezelf te abonneren op onze nieuwsbrief.
- Telefoonnummer; om contact met je op te nemen over je bestelling of om te vragen hoe je onze service hebt ervaren.
- Betaalgegevens; om te betalen via iDeal, AfterPay of creditcard.
- Online en offline aankopen; om je op basis van je koopgedrag persoonlijke aanbiedingen te geven.
- IP-adres; om jouw voorkeuren te onthouden en op basis van jouw klikgedrag een passend advies te geven en de website te verbeteren.
Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?
Wij gebruiken jouw gegevens voor verschillende doeleinden. Hoe lang bepaalde persoonsgegevens worden bewaard, is afhankelijk van het soort gegevens en de verwerkingsdoeleinden. Wij bewaren en gebruiken je gegevens niet langer dan nodig is. Je kan altijd eerder een verzoek bij ons indienen om jouw gegevens te verwijderen.
- Bestel-, betaal- en factuurgegevens moeten 7 jaar bewaard worden voor de Belastingdienst.
- Als MyCard houder en online klant bewaren wij gegevens zolang als dat jij member bij ons bent. Besluit je geen MyCard houder of online klant meer te zijn, bewaren wij je gegevens 7 jaar, tenzij je ons eerder vraagt om jouw gegevens te verwijderen.
- E-mail, Facebook, Instagram en chatberichten met onze klantenservice, bewaren we op basis van gerechtvaardigd belang, maar niet langer dan strikt noodzakelijk.
- Als je bent geabonneerd op onze nieuwsbrief, dan bewaren wij jouw toestemming totdat je aangeeft geen nieuwsbrief meer te willen ontvangen.
- Camerabeelden verwijderen wij na 4 weken, tenzij we een incident vastleggen. Dan bewaren we de beelden tot het incident is afgehandeld. Gegevens rondom fraude bewaren we zolang als het nodig is.
Wat doen jullie met mijn gegevens?
Als je gegevens bij ons bekend zijn, dan gaan wij daar vertrouwelijk mee om. Hieronder leggen wij je uit wanneer we welke gegevens van je gebruiken. Het gaat om informatie die jij ons hebt gegeven bij het plaatsen van een bestelling, een aankoop in onze winkels of om gebruik te maken van één van onze andere services.
- Online account
Bij het aanmaken van een online account geef je jouw naam, adres, telefoonnummer, e-mail adres, geboortedatum en inloggegevens op. Deze kan je altijd inzien door in te loggen in je account. Ook heb je altijd inzicht in je online bestelgeschiedenis. - Klantenservice
Onze klantenservice staat graag voor je klaar. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, bewaren wij je gegevens en maken wij aantekeningen in ons systeem. Je kunt ons bereiken via telefoon, chat, mail en social media. Als je contact met ons opneemt via social media, dan bewaren wij je bericht en accountnaam zodat wij op je bericht kunnen reageren. - MyCard
Shop je in onze winkels, dan heb je de mogelijkheid om een MyCard houder te worden. Bij het aanmaken van de MyCard, vragen wij een aantal gegevens van je zoals naam, adres, telefoonnummer, geboortedatum en e-mailadres. Ook bewaren wij jouw aankopen en puntensaldo, zodat je persoonlijke aanbiedingen ontvangt en kan sparen voor leuke kortingen. - Nieuwsbrief en post
In onze winkels en op de website heb je de mogelijkheid om je in te schrijven voor onze nieuwsbrief.
Op deze manier blijf je altijd op de hoogte van de nieuwste collectie, laatste trends en leuke acties.
De nieuwsbrief wordt opgesteld op basis van gegevens die bij ons bekend zijn. Je kan je altijd en op elk moment weer uitschrijven voor de nieuwsbrief via jouw online account of in de uitschrijflink onderaan de nieuwsbrief. Ook sturen wij onze klanten soms een magazine, folder of kaart per post, zodat je profiteert van extra voordelen. - Winacties
Als je mee wil doen met een van onze winacties kan het zijn dat we vragen naar je naam, adres en/of e-mailadres of social media account. Ook kijken we soms naar jouw aankoopgeschiedenis. Ben jij één van de gelukkige winnaars, dan nemen wij persoonlijk contact met je op. - Persoonlijke aanbiedingen en service mailingen
We willen je graag voorzien van een passend en persoonlijk advies en daarvoor moeten we je iets beter leren kennen. Om persoonlijke aanbiedingen te kunnen geven, onthouden we je online gedrag en weten we waar je vandaan komt. We kijken hiervoor naar cookies en je IP-adres, maar ook naar wat je eerder bij ons gekocht hebt. Op basis van je aankoopgeschiedenis, sturen wij je soms ook een persoonlijke e-mail om je te informeren over onze producten, diensten en service. - Klantfeedback
Wij vinden jouw mening heel belangrijk en staan altijd open voor feedback. Het is mogelijk dat we jouw gegevens vragen om deel te nemen aan een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Deelname is nooit verplicht, maar het helpt ons de service te verbeteren. Ook maken wij gebruik van klantfeedback- en reviewtools om onze website te verbeteren. Zo maken wij het bestellen voor jou nóg leuker en gemakkelijker.
Fraudepreventie
Wij doen er alles aan om fraude te voorkomen, maar zijn soms genoodzaakt om (potentiële) fraude te onderzoeken en tegen te gaan. Voor het bewaken van jou en onze eigendommen en veiligheid, maken we gebruik van videocamera’s in onze winkels. Soms zijn we genoodzaakt om je gegevens te overhandigen aan overheidsinstanties.
Cookies en pixels
Silvercreek maakt gebruik van cookies. Hierdoor zijn wij in staat om informatie te verzamelen over het gebruik van onze diensten, deze te verbeteren en aan te passen naar de wensen van onze bezoekers. Meer informatie over cookies lees je in ons cookiebeleid.
Wat zijn mijn rechten?
Natuurlijk heb je het recht om zelf te bepalen welke gegevens wij van jou bewaren. Je persoonlijke gegevens kan je inzien en wijzigen in je online account of in één van onze winkels. Wil je jezelf uitschrijven voor de nieuwsbrief? Dat kan op elk moment via je eigen online account of in de uitschrijflink onderaan een nieuwsbrief. Heb je geen account of MyCard en wil je inzicht hebben in alle persoonsgegevens die Silvercreek van je verwerkt, dan kan je hiervoor een verzoek indienen via onze klantenservice. Voor het wijzigen, beperken van een verwerking van gegevens of verwijderen van al je gegevens, kan je ook altijd terecht bij onze klantenservice.
Wat geldt er voor mij als sollicitant?
Bij Silvercreek vinden wij jouw privacy heel belangrijk en daarmee ook de bescherming van persoonsgegevens van sollicitanten. Daarom doen we er alles aan om jouw privé-gegevens goed te beschermen. We hebben onze processen zo ingericht dat alleen de personen die direct betrokken zijn bij het wervingsproces toegang hebben tot jouw gegevens.
Wat verwerken wij?
Wanneer je solliciteert bij Silvercreek en je sollicitatie per mail of via de website instuurt, ga je akkoord met de verwerking van jouw persoonsgegevens in het wervingsproces. We hebben bepaalde gegevens nodig om je sollicitatie in behandeling te nemen en registreren alle informatie die je ons geeft in verband met jouw sollicitatie. Op basis daarvan kunnen we beoordelen of jij bij de functie én Silvercreek past.
- Persoonsgegevens
Wij verwerken je naam, adres, geslacht, geboortedatum, e-mail en telefoonnummer. We vinden persoonlijk contact erg belangrijk, maar hebben je gegevens ook nodig om je sollicitatie te kunnen beantwoorden en/of je uit te nodigen voor een kennismakingsgesprek. - CV, motivatiebrief, hoogst genoten opleiding en jaren werkervaring
We vragen je om je CV en motivatiebrief te uploaden. Ook vragen we je om aan te geven wat je hoogst genoten afgeronde opleiding is en hoe veel jaren werkervaring je in een soortgelijke functie hebt opgedaan. Op basis van deze informatie zal onze HR-afdeling een beoordeling uitvoeren om te bepalen of je potentie hebt om de openstaande functie uit te kunnen voeren.
Wat willen we liever niet van je weten?
Sommige gevoelige informatie mag Silvercreek niet vragen of weten van jou als sollicitant. Hieronder vallen persoonsgegevens betreffende iemands ras, godsdienst of levensovertuiging, etnische afkomst, politieke voorkeur, gezondheid, seksuele geaardheid of lidmaatschap bij een vakbond.
Doeleinden verwerking
Bij Silvercreek zullen we jouw persoonsgegevens voor de volgende doeleinden gebruiken:
- Om je sollicitatie te kunnen verwerken;
- Om je sollicitatie objectief te beoordelen op basis van de sollicitatiegegevens die je ons zelf hebt verstrekt. Wanneer jouw profiel bij de functie en bij Silvercreek past, zullen we contact met je opnemen om een kennismakingsgesprek in te plannen.
- Om interessante profielen op te nemen in onze sollicitatie database (max. 12 maanden). Hiervoor zullen we altijd eerst jouw toestemming vragen. We nemen je profiel pas op in onze database bij een schriftelijk akkoord.
- Om geanonimiseerde statistische data te genereren om onze service en processen te verbeteren. Hierbij kun je denken aan het aantal sollicitanten per vacature, doorloopsnelheid etc.
Bewaartermijnen sollicitatiegegevens
We bewaren jouw sollicitatiegegevens maximaal 4 weken. Wanneer je niet wordt aangenomen, maar we jouw profiel wel interessant vinden, dan willen we je gegevens graag iets langer bewaren (max. 12 maanden). Hiervoor zullen we je altijd eerst per e-mail om toestemming vragen. Als je binnen een week niet schriftelijk reageert, dan verwijderen we jouw gegevens alsnog.
Waar kan ik terecht met vragen?
Heb je een vraag of klacht over de manier waarop wij met je persoonsgegevens omgaan, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice. Onze klantenservice medewerkers staan graag voor je klaar. Bekijk de contactmogelijkheden op onze contactpagina.
Je ontvangt binnen 30 dagen een schriftelijke reactie. Ben je niet tevreden met het antwoord, dan kun je:
- Een klacht indienen bij de Autoriteit persoonsgegevens met het verzoek te bemiddelen of te adviseren.
- Een procedure starten bij de rechtbank.
Wil jij weten wat je rechten zijn als klant? Lees meer over beheer privacyrechten.
Versie: 23-5-2024